The Hous Of SmallCubes

یکی از تناقضات بینایی این است که تصویر روی شبکیه چشم از قوانین اپتیکی پیروی می کند یعنی اشیاء دور کوچکتر از آشیای نزدیک دیده می شوند. اما مغز با دریافت راهنمایی کافی، اندازه درست اجسام را تشخیص می دهد. به این موضوع «ثبات مقیاس» گفته می شود. در طراحی بیام های تصویری باید از مقیاس ثابت یا ثبات مقیاس برای انتقال یام نهایت استفاده را کرد. آیا ما به دنبال نشان دادن یک فضای واقعی هستیم که در آن صورت با شدت بخشیدن به عمق باید اثر پرسپکتیو را تقویت کنیم و اگر
به دنبال غیر واقعی کردن فضا هستیم باید اثر پرسپکتیو را تضعیف کنیم.

تغییر اندازه: در این روش، شکل هایی که از نظر اندازه واقعی یکسان هستند، برای ایجاد عمق فضایی به تدریج کوچکتر دیده می شوند و به همین نسبت هم فاصله میان آنها کمتر می شود.

تغییر رنگ و تیرگی: در این روش برا نمایش دوری و نزدیکی اشکال و اشیا از تغییر رنگ آنها در فاصله دور نسبت بہ رنگ همان اشیا در فاصله نزدیک و تغییر تیرگی-روشنی استفاده می شود. به این ترتیب که شدت و درجه خلوصی رنگ در فاصله دور کاهش یافته و به خاکستری می گرآید.

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پريسا دنياي شكلك ها

در تصویر ماهی از قانون ثبات مقیاس استفاده میکند و با قرار دادن آن در فاصله دور از وضوح آن میکاهد.ماهی در نقطه ای قرار گرفته کهدارای ارزش رنگی tint است و درواقع از شدت روشنایی و عدم اشباع با رنگ خاکستری،به سفیدی میزند.تمرکز بیینده جلب حرکت نقطه مبهم خاکستری میشود که به سمت یک نقطه زنده قوی در حرکت است. تا اینجا شاهد مقدمه ای از فیلم هستیم.

 

 


پرکاربردترین کادر به کار رفته در تصاویر کادر افقی است که اغلب نسبت اضلاع آن ۳ به ۲ یا ۴ به ۳ است . البته این به معنای حکمی کلی نیست بلکه خطوط موجود در عکس هستند که تعیین می کنند کادر افقی باشد یا عمودی.
 کادر افقی، طبیعی و معمولی است و به همین دلیل در ترکیب بندی عکس تاثیر برجسته ای ندارد. بنابراین زمانی که می خواهیم پدیده ای را طبیعی تصویر کنیم، از کادر افقی استفاده می کنیم.

استفاده از کادر مضاعف درون کادر هم می تواند باعث افزایش خاصیت پر سپکتيو شود.
این کادر می تواند، چارچوب یک پنجره، شاخه یک درخت یا هر چیز دیگری باشد تصویر قاب 31 به نمایشی در آمده است.

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پريسا دنياي شكلك ها

استفاده از قاب پنجره برای نمایش حالت چهره پیرمرد و باز هم عمق تنهایی او در مقابل استفاده از همین چارچوب در تصویری که مرد خاطره دخترش را تجسم میکند،به جذابیت انیمیشن افزوده.در لوکیشن دوم رنگ های گرم با خاکستری در آمیخته اند و هرچند انرژی رنگ گرم را ندارند ولی لوکیشن های به یاد آوری خاطرات خانوادگی نسبت به لوکیشن های تنهایی،از نشاط بیشتری برخوردارند.چهارچوب پنجره و دیدن همزمان دختر که در حال رفتن است و مادرش در یک خط مورب،شور و انرژی بالایی دارد.

 

 

شکل های مثلثی داخل تصویر هم باعث افزایش تنش بصری و در نتیجه عمق بخشیدن به آن می شوند؛ زیرا برگرفته از خطوط مورب و زوایای تند است.شکلی پر از گرما و شور و آتش! مثلث های انیمیشن جز در جمع خانواده فقط در تصویر طلوع خورشید نمایان است.البته عناصری که مثلث تشکیل میدهند باید از یک جنس باشند و خورشید جنس خانه های مکعبی نیست اما شکل مناسبی برای ترسیم یک طلوع زیبا از پس پنجره خانه ای سرد است.

مقیاس اندازه و فاصله هم که به خوبی با رنگ و سایز خانه های مکعبی، عمق دریا و بی نهایتی آنرا تا رسیدن به آسمان به نمایش گذاشته اند.و آن انتها انگار هیچ مرزی میان آسمان و زمین نیست.

 

  

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 5 خرداد 1396 | 20:3 | نویسنده : |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.